Deze week in de media

04.12.2018

Wekelijks vatten we voor u samen hoe de stem van de Belgische voedingsindustrie in de media aan bod kwam. Ontdek hieronder de meest markante quotes.

Eerlijke handelspraktijken

De Belgische boerenbond betreurt dat consumentenorganisatie Test-Aankoop jaar na jaar enkel focust op de laagste prijs in haar supermarktprijzenbarometer. Via het Belgisch Ketenoverleg schaart Fevia zich achter de Boerenbond, om samen te strijden voor de leefbaarheid van Belgische bedrijven, van boer tot voedingsnijverheid. In eerste instantie gebeurd dit via een eerlijke dialoog tussen alle schakels in de keten. Toch is er nood aan een Europees kader dat de bescherming garandeert van álle producenten in de voedingsketen, klein én groot.

Vilt | Boerenbond betreurt focus van Test-Aankoop op prijs | 30 november

Kwalitatieve en duurzame Belgische voeding

België staat wereldwijd bekend om haar kwalitatieve, diverse en innovatieve voeding. In een interview roept Bart Buysse, CEO van Fevia op om samen, met alle actoren, de fierheid van Belgische voeding uit te dragen.

Media Planet | « L’excellence alimentaire belge est l’affaire de tous » | 3 december

Food.be op voedingsbeurs SIAL 2018

Food.be was dit jaar aanwezig op de voedingsbeurs SIAL in Parijs. Om de 200 deelnemende Belgische voedingsbedrijven meer visibiliteit te geven, ontwikkelde het promotiemerk speciaal voor de beurs een brochure waarin ze allemaal werden opgenomen. Ook vakblad Gondola smaakte duidelijk de Belgische aanwezigheid met Food.be.

Gondola | SIAL 2018: In het winkelmandje van Gondola... | 27 november

*Wegens auteursrechten is het Fevia niet toegestaan om artikels te delen.