Een voedzame toekomst met Greenyard

09.10.2023

Greenyard, een wereldspeler in groenten en fruit, wil een evenwichtige voeding toegankelijker maken voor iedereen en daarbij bijdragen aan een duurzamere supply chain. Dat doen ze vanuit hun ambitie, ‘to improve life’, waarbij ze consumenten willen begeleiden naar een wereld waarin de gezonde keuze de gemakkelijke wordt. Greenyard werkt daarvoor nauw samen met retailers, food service bedrijven en sinds kort ook met bekende chefs. Het bedrijf is ook actief op Instagram om aan de consument te tonen dat voedzame maaltijden lekker, makkelijk en betaalbaar zijn.

Groenten en fruit centraal

Greenyard bundelt haar krachten met We’re Smart, een organisatie van De Groentekok Frank Fol die ondernemingen en organisaties ondersteunt waar groenten en fruit centraal staan. Samen willen ze van de gezonde keuze de gemakkelijke keuze maken. Met hun partnerschap moedigen ze consumenten wereldwijd aan om slimmere voedingskeuzes te maken, en daarmee hun ecologische voetafdruk te verkleinen.

De vijfjarige samenwerking omvat een reeks initiatieven die inzetten op meer groenten en fruit en minder voedselverspilling. Zo delen ze eenvoudige recepten op basis van ‘pure plant’ ingrediënten via Instagram. Op verschillende manieren willen ze aantonen dat een voedzame maaltijd niet moeilijk noch duur hoeft te zijn. Greenyard kiest bewust voor het label ‘pure plant’ in plaats van ‘plantaardig of plant-based’, omdat die laatste volgens het bedrijf te vaak verwijst naar sterk bewerkte voeding met een lage nutritionele waarde.

Pure-plant aanbod breidt uit

We're Smart stelt haar interne expertise en haar wereldwijde netwerk van experts op vlak van pure plantaardige voeding ter beschikking om samen nieuwe producten te ontwikkelen voor Greenyards klanten. Ze onderzoeken het potentieel van ‘pure-plant’ voeding en hoe ze er innovatief mee kunnen omspringen. Daarbij vertrekken ze altijd vanuit de behoeften van de consument: gebruiksvriendelijk, gemakkelijk, van de hoogste kwaliteit en lekker.

Daarnaast breidde Greenyard haar ‘pure plant’ aanbod recent uit met de overname van Gigi Gelato, een Nederlands-Italiaanse start-up die groenten en fruit op innovatieve wijze combineert tot een gezond alternatief voor de traditionele gelato, maar dan zonder zuivel, additieven of kunstmatige aroma's. Het resultaat is een gezond, puur plantaardige diepvriessnack met een authentieke, romige sorbetachtige smaakbeleving: Greenyards antwoord op de groeiende vraag van consumenten naar gezondere alternatieven voor traditionele verwennerijen zoals ijsjes.