Evenwichtige koekjes van Ceval in nieuw en kleurrijk jasje

20.01.2023

Sinds 1979 bakt het merk Ceval suikervrije speculoos en suikerarme koekjes. Nadat koekjesproducent La Confiance het merk enkele jaren geleden overnam, zette het bedrijf met respect voor de originele recepten deze productie verder. Ondertussen werkte het bedrijf aan een nieuwe look-and-feel voor het gamma en schrijft het hiermee een nieuw hoofdstuk in haar duurzaamheidsverhaal.

Minder suiker en meer vezels

De voorbije 43 jaar creëerde Ceval koekjes die niet alleen lekker zijn maar bovendien minder suiker en méér vezels bevatten dan standaard tussendoortjes. Het gamma omvat suikervrije of suikerarme lekkernijen die passen in een evenwichtige levensstijl. 

“De consument wordt zich steeds meer bewust van het belang van gezonde voeding”, licht zaakvoerder Leo Borms toe. “Het Ceval-aanbod is er voor iedereen die opteert voor een evenwichtig voedingspatroon. De koekjes bieden een gezonder alternatief dan de doorsnee koek en zijn apart verpakt zodat je ze makkelijk mee kan nemen naar school of op het werk. Het assortiment slaat ook aan bij sporters omdat het vezelrijk is en zo voor een langere periode energie geeft. Tenslotte biedt het ook aan diabetespatiënten een lekker en suikervrij alternatief.”

Na al die jaren werd het tijd om het Ceval-merk een nieuw jasje aan te meten. Evenwichtig genieten en voor jezelf zorgen geeft energie, daarom straalt het nieuwe ontwerp zoveel positiviteit uit. Het is kleurrijk, hedendaags en met een knipoog. 

Lokale grondstoffen en minder verpakking

Bovendien schrijft het bedrijf hiermee ook een nieuw hoofdstuk in haar duurzaamheidsverhaal. La Confiance koopt haar grondstoffen aan bij lokale leveranciers en alle koekjes worden gebakken en verpakt in de bakkerij te Dendermonde. 

Met de aangepaste verpakking vermindert de gebruikte hoeveelheid karton voor elk product met maar liefst 25%. Bij de suikervrije speculoos verdwijnt het kartonnen etui zelfs volledig doordat de folie, die de koekjes steeds luchtdicht verpakt, voortaan bedrukt zal worden. Leo verzekert: “De verpakking krimpt, maar de inhoud niet! Elke verpakking blijft hetzelfde gewicht bevatten, alleen past ze nu adequater rond de koekjes.”

De efficiëntere verpakking zorgt ook voor een optimalisatie op het gebied van transport. “We kunnen nu 50% meer etuis verpakken in een kartonnen doos en dubbel zoveel pakjes speculoos. Beduidend méér koekjes dus op een pallet en minder plaats die nodig is op de vrachtwagen, waardoor we ook op dat punt onze ecologische voetafdruk verkleinen.”

Benieuwd hoe andere voedingsbedrijven werken aan lekkere voeding die past binnen een evenwichtige levensstijl?
Ontdek het hier

Ontdek meer over onze gerelateerde thema's: 
Voeding en gezondheid
Meer bite-size nieuwtjes van onze bedrijven: 
food.be snacks