Voor 2 van onze subsectoren zijn we op zoek naar een deeltijdse (m/v/x) DIRECTEUR:
• FGBB: de Federatie van Grote Bakkerijen van België vzw (FGBB | Federatie van grote bakkerijen van België);
• FBM: de Federatie der Belgische Mouters (De Federatie der Belgische Mouters | Fevia).
Deze sectorfederaties werken op basis van een geïntegreerd lidmaatschap en management samen met Fevia met het oog op maximale synergie en efficiëntie voor de leden-bedrijven. Daarnaast zijn deze sectorfederaties verantwoordelijk voor degelijke informatie naar hun leden toe en verdedigen ze de belangen van de sectoren bij de diverse Belgische overheden en stakeholders. Als officiële gesprekspartners vertegenwoordigen zij de betrokken sectoren in de media. Op Europees vlak zijn zij een actief lid van de Europese sectorfederaties en het officieel aanspreekpunt voor de sector tegenover de Europese instellingen. Zo creëren zij een werkbaar en aangepast (regelgevend) kader op regionaal, nationaal en Europees niveau.
Functiebeschrijving
Als directeur van deze sectorverenigingen ben je verantwoordelijk voor het behartigen van de belangen van de betrokken sectoren. Je werkt in de kantoren van Fevia in Brussel, maakt deel uit van het team van Fevia en rapporteert aan de voorzitters van de sectorverenigingen en de CEO van Fevia (jouw werkgever). Deze functie omvat voornamelijk de volgende taken en verantwoordelijkheden:
- Je volgt het relevante reglementaire kader en technische dossiers op en stuurt ze bij waar nodig. Je vertaalt ze naar de leden van de groeperingen via informatie en advies;
- Je ondersteunt de leden met advies, bijstand en informatie rond allerhande materies die relevant zijn voor de betrokken sectoren met het oog op hun activiteitenoptimalisatie;
- Je verdedigt de belangen en het imago van de sectoren en je vertolkt de noden van de groeperingen om van daaruit invloed uit te oefenen op het beleid;
- Je staat in voor de interne communicatie met de leden en de stakeholders via de eigen kanalen (website, newsletter, media en sociale media). Daarnaast bouw je als aanspreekpunt en vertegenwoordiger van de betrokken groeperingen uitstekende relaties op met externe actoren en stakeholders zoals wetenschappelijke en regelgevende autoriteiten (inclusief FAVV, FOD Volksgezondheid, ...), media en sectorverenigingen op Belgisch en Europees niveau, en onderhoud je ze;
- Je staat in voor de algemene werking, administratie en organisatie van de betrokken sectorverenigingen (algemene vergaderingen, raden van bestuur, administratie, werkgroepen, budgetbeheer, prospectie van nieuwe leden, standpuntbepaling, ...).
Wat bieden wij jou aan?
- Een deeltijdse functie (50%) voor onbepaalde duur;
- Een zeer interessante functie in belangrijke sectoren van de Belgische voedingsindustrie, binnen een organisatie met een dynamische en collegiale cultuur waarin veel ruimte is voor eigen inbreng en met regelmatige opleidingsmogelijkheden;
- Een aantrekkelijke werkplaats in het hartje van Brussel, vlot bereikbaar met het openbaar vervoer en met de mogelijkheid om flexibel en vanop afstand te werken;
- Een competitieve verloning met ruime extralegale voordelen (inclusief bedrijfswagen).
Gewenste kwalificaties en ervaring
Voor deze uitdagende en boeiende functie komen enkel kandidaten in aanmerking die al een zekere terreinkennis en relevante ervaring hebben in de regelgevende en wetenschappelijke dimensies van de voedingsindustrie. Ook zoeken we geïnteresseerden die zich volledig willen inzetten voor het verdedigen van de belangen en de leden van de betrokken sectoren. Verder dienen kandidaten te voldoen aan volgende vereisten:
- Je hebt een masteropleiding met een juridische of wetenschappelijke focus. Je hebt bij voorkeur al enkele jaren relevante ervaring (bijvoorbeeld in een bestuursfunctie);
- Je communiceert zowel schriftelijk als mondeling vlot in het Nederlands, Frans en Engels;
- Je bent beschikbaar voor sectorgerelateerd advies en ondersteuning aan de voedingsbedrijven van de betrokken sectoren. Je bent bereid om je in te werken in het relevante Europese regelgevend kader;
- Je bezit sterke communicatieve en redactionele vaardigheden. Je voelt je als een vis in het water in de lobbywereld, tijdens networking en onderhandelingen;
- Je hebt een gedreven, enthousiaste en diplomatische maar toch doortastende persoonlijkheid met ervaring in onderhandelen en communiceren over complexe dossiers binnen een multistakeholder omgeving;
- Je houdt van een uitdagend takenpakket in een snel veranderende omgeving. Ad hoc crisismanagement en projectcoördinatie zijn voor jou een interessante uitdaging;
- Je bent een echte initiatiefnemer en bent sterk in autonoom werk. Daarnaast kan je ook goed samenwerken met talrijke interne en externe collega’s, partners en stakeholders.
Interesse? Vragen?
Aarzel niet om contact op te nemen met Eva Govaerts, Senior recruiter bij Insparkle op +32(0)474743945. Bij interesse kan je je cv met motivatiebrief versturen aan eva@insparkle.be.