Food.be en regionale exportagentschappen zetten meer dan 200 Belgische voedingsbedrijven in de kijker op SIAL Paris 2018

04.10.2018

Export wordt steeds belangrijker voor Belgische voedingsbedrijven. De grote internationale voedingsbeurzen zijn een mooie opportuniteit om de kwaliteit, diversiteit en innovatie van Belgische voeding en dranken aan buitenlandse aankopers te tonen. Tijdens SIAL Paris 2018 (21-24/10) zetten meer dan 200 Belgische bedrijven opnieuw hun sterkste troeven in de kijker.

Brochure ‘Belgian food companies at SIAL 2018’

Fevia brengt alle Belgische bedrijven, die deelnemen aan SIAL Paris 2018, samen in één overzichtelijke brochure en dit met de hulp van de regionale exportagentschappen l’Agence wallonne à l’Exportation et aux Investissements étrangers (AWEX) en Flanders Investment & Trade (FIT) en met promotieorgaan VLAM.

Deze brochure wordt verspreid aan de Belgische groeps-en bedrijfsstanden over de verschillende hallen heen. Op deze manier geven we de Belgische bedrijven extra zichtbaarheid bij de internationale bezoekers.

Nieuw dit jaar is de opdeling per sector, zodat de bezoekers meteen zien welke Belgische bedrijven ze in welke sector kunnen vinden. Ook werden productfoto’s aan de bedrijfspagina’s toegevoegd. Op deze manier is in één oogopslag duidelijk welk type product een bedrijf maakt.

Bekijk de brochure ‘Belgian Food Companies at SIAL 2018': klik hier

Een beursdeelname: hoe begin je er aan?

Beurzen binnen en buiten Europa zijn voor voedingsbedrijven een belangrijke manier om nieuwe klanten aan te trekken of om bestaande zakenrelaties te onderhouden. Denk je dat een beursdeelname iets voor jou is, maar weet je niet hoe je eraan moet beginnen? Wat kost het, hoe bereid je je voor, wat levert het op? Je komt het op 24 oktober allemaal te weten tijdens de Exportboost-sessie “Export Basics, of hoe begin je aan export: Beurzen” van Fevia Vlaanderen. Inschijven kan tot 15 oktober. Klik hier