Griffith Foods investeert 3 miljoen in Herentals

09.03.2021

Herentals staat historisch gekend als de hoofdstad van de Kempen maar huist vandaag ook de Europese hoofdzetel van Griffith Foods, een producent in kruidenmengelingen, sauzen, marinades en coatings. Griffith Foods plaatst innovatie en haar Food Heroes voorop en investeert daarom 3 miljoen euro in de duurzame uitbreiding van haar Kempense productiesite. De site in Herentals dient bovendien als thuisbasis voor de verdere uitvoer naar Oost-Europa.

Griffith Foods investeert 3 miljoen in Herentals

Op maat van flexitariërs

Niet alleen het productassortiment van Griffith Foods is divers, zo ook het 219-koppig team met 20 verschillende nationaliteiten. In Herentals komen de nationale smaakvoorkeuren van hun food heroes samen. Ze beschikken over een grote, kruidige knowhow van meer dan 1.000 ingrediënten, smaken, structuren en productsamenstellingen.

Met die kennis gaan ze in het R&D-lab aan de slag en maken ze nieuwe producten met bijvoorbeeld een hogere voedingswaarde of die inspelen op de trend naar meer plantaardige voeding. Denk bijvoorbeeld aan een plantaardige versie van kibbeling of van kipnuggets, bestaand uit een krokant jasje met een groentenvulling vanbinnen. “Steeds meer consumenten worden flexitariërs. We zien dus nog heel wat groeipotentieel in de plantaardige markt”, aldus algemeen directeur Thomas Verrooten.

Griffith Foods investeert 3 miljoen in Herentals

Exporteren naar Oost-Europa en Rusland

Vanuit de Kempen produceert en exporteert Griffith Foods naar de Benelux, Scandinavië en Oost-Europa. Het bedrijf heeft beslist om de opportuniteiten in die laatste regio verder te verkennen. Daarom opent de producent een kantoor in Polen, waarmee ze voet aan wal zet op de Oost-Europese markt.

In 2020 investeerde Griffith Foods al 1,6 miljoen euro in ergonomie en een hogere veiligheid voor haar 219 Food Heroes. Bovendien zorgde die duurzame investering ook voor een daling in de energiekosten. Aanvullend voorziet de voedingsproducent 3 miljoen euro voor de bouw van een aparte verpakkingsmagazijn: “We hopen de groei ook na de coronacrisis te kunnen verderzetten,” kijkt Thomas hoopvol vooruit.

Heeft jouw voedingsbedrijf ook iets te delen?
Bekijk hier wat Fevia met haar 4 content formats voor jou kan betekenen