30.09.2025 Food.be Snack

Meer vezels en eiwitten voor de wraps van Poco Loco

Belgische voedingsbedrijven werken dagelijks aan een evenwichtige voeding. Poco Loco, het tortillamerk van voedingsgroep Paulig, viert zijn 30-jarig bestaan met een receptuur die de gezonde keuze gemakkelijker maakt. De tarwe-tortillawraps hebben een vernieuwd recept dat de Nutri-Score laat stijgen van D naar B. Ze behouden hun vertrouwde smaak en kwaliteit én bieden tegelijk een betere nutritionele waarde.

Meer vezels en eiwitten voor de wraps van Poco Loco

Meer vezels, minder vet en zout

De verbetering is het resultaat van een doorgedreven productherformulering. De wraps bevatten nu meer vezels en eiwitten, terwijl palmolie werd vervangen door koolzaadolie. Ook het zoutgehalte daalt. Zo bewijst Poco Loco dat smaak en gezondheid hand in hand kunnen gaan.

Meer vezels en eiwitten voor de wraps van Poco Loco

“Dit is een belangrijke stap in onze ambitie om tegen 2030 zeventig procent van ons productportfolio een Nutri-Score A of B te geven. We tonen dat we onze producten gezonder kunnen maken zonder in te boeten op smaak,” zegt Kaisa Lipponen, Senior Vice-President Duurzaamheid, HSE & Communicatie en Managing Director van Paulig België.

Geproduceerd in België, met lokale ingrediënten

De vernieuwde wraps rollen dagelijks van de band in de Paulig-fabriek in Roeselare, waar jaarlijks miljarden tortilla’s geproduceerd worden. Zo maakt Paulig van Roeselare de Europese Tex Mex-hoofdstad

De tortillaproducent kiest daarbij voor lokale verankering: de tarwe komt steeds vaker van Duitse boeren die regeneratieve landbouw toepassen en de koolzaadolie van Europese producenten. Door te werken met lokale grondstoffen creëert Poco Loco waarde voor de landbouwers en andere actoren uit de regio.

De gezondere keuze makkelijker maken

Met dit vernieuwde recept draagt Poco Loco bij aan de doelstellingen van de Belgische voedingssector. Het initiatief past binnen het “Nutri-Pact: een Coalitie voor Beter Eten”, waarin Fevia en Comeos, de federatie voor handel en diensten, hun krachten bundelen.

Concreet zetten voedingsbedrijven volop in op productherformuleringen: meer volkoren granen, groenten, fruit, peulvruchten, noten en zaden toevoegen en tegelijk suiker, zout en verzadigde vetten verlagen. Het doel? Consumenten helpen om makkelijker te kiezen voor een evenwichtige voeding.

Hoe maken we de gezondere keuze gemakkelijker voor de consument?
 Laat je inspireren door andere voorbeelden uit onze duurzaamheidsroadmap