06.05.2026 Nieuws

Verplicht energiebeheersysteem hoeft geen ISO 50001 te zijn

De Vlaamse regering maakt werk van de omzetting van de energie efficiëntie richtlijn (EED) . Meer bepaald artikel 11 van de richtlijn die bedrijven verplicht tot het uitvoeren van energie-audits en het implementeren van een energiebeheersysteem (EMS). Die omzetting gebeurt zo nauw mogelijk, maar laat nog enkele cruciale vragen open. Dat creëert ruimte voor overleg met de sector, maar zorgt vandaag ook voor onzekerheid: welke energiebeheerssystemen (EMS) komen in aanmerking, wie mag of moet certificeren en aan welke normen en voorwaarden moeten die systemen precies voldoen?

Wens je toegang te krijgen tot deze inhoud?

Deze inhoud is enkel bestemd voor leden van Fevia.
Bent je lid van Fevia? Gelieve je eerst aan te melden om toegang te krijgen tot deze inhoud. 

Veel leesplezier!