Workshop Influencers: monderne vorm van mond-tot-mond reclame

Hoe bereik je de generaties die geen tv kijken of magazines lezen, maar leven op het internet? Ontdek meer over de invloed van influencers en social media, en de do’s & dont’s van influencer en social media marketing.

Influencers zijn alomtegenwoordig op social media: We vinden ze leuk, authentiek en geloofwaardig, en we vertrouwen de boodschappen die ze overbrengen. Ze lijken een grote impact te hebben op de overtuigingen, intenties en gedragingen van hun doelgroep of volgers. Dit is ook het wetenschappelijke onderzoeksveld niet ontgaan: In de laatste vijf jaar is het aantal studies naar het verklaren van het succes van influencers exponentieel gegroeid. Prof. Dr. Sara Pabian (Universiteit Antwerpen & Tilburg University) zal een overzicht geven van de laatste (internationale) bevindingen rond de impact van influencers op hun volgers. Ze zal ook dieper ingaan op enkele (Vlaamse) bevindingen die voortkomen uit het InFlOOD project dat ondersteund wordt door Flanders’ FOOD en VLAIO.

Influencer marketing is een hot topic en heeft zich de laatste jaren bewezen als een veelbelovende marketingstrategie. Hoe kan je als marketeer een campagne opzetten, de juiste influential foodies selecteren die een credibele stem hebben binnen hun community en nadien de impact hiervan meten? Wat zijn internationale en nationale best practice cases die toonaangevend zijn voor de voedingsindustrie? Shanice Engel (Influencer Marketing Expert @ oona agency) komt de ins & outs van de markt uit de doeken doen aan de hand van inspirerende voorbeelden en praktische tips & tricks. Een must follow voor iedereen die influencer marketing wil integreren in zijn marketing mix. 

Praktische informatie: 

  • Datum: 27 april om 13u30 - Online webinar 
  • Duur: 1,5u
  • Workshop coördinator: Kevin Winnen,  Innovation manager bij Flanders' FOOD
  • Met medewerking van Sara Pabian (Tilburg University & Universiteit Antwerpen, InFlOOD project) en Oona, een reclamebureau die zich specialiseert in het samenbrengen van traditionele, sociale en influencer media

Maximum aantal deelnemers: 25
Schrijf je hier in