Voedingssupplementenproducent Ortis opent webshop voor Chinese markt

18.05.2021

Laboratoires Ortis is al meer dan 60 jaar een expert in de kruidengeneeskunde. De Waalse voedingssupplementenproducent lanceert haar eerste webshop voor de Chinese markt, met een duidelijke ambitie: China moet, na Frankrijk en België, de derde grootste exportmarkt worden op 3 jaar tijd.

Belgische knowhow bekoort de hele wereld

Laboratoires Ortis kent haar roots in het hartje van het natuurpark in de Hoge Venen en is een pionier op het gebied van fytotherapie (voedingssupplementen op basis van planten) in Europa. Sinds 1958 verwerkt Ortis verschillende geneeskrachtige planten tot natuurlijke oplossingen die 100% doeltreffend, hoogwaardig en veilig zijn op een aantal belangrijke gebieden, zoals slaap, stress, immuniteit, doorgang en vele andere.

Webshop beschikbaar via Tmall Global

De laatste jaren bekoort de knowhow van Ortis de Chinezen die fan zijn van natuurlijke, veilige en kwalitatieve oplossingen. Logisch ook, want de vraag naar buitenlandse kwaliteitsproducten neemt toe, en dat in combinatie met een stijgende, Chinese middenklasse die bewust omgaat met hun gezondheid.

Net daarom lanceert Ortis haar eigen webshop, dat zich speciaal richt op de Chinese markt. De webshop is beschikbaar op Tmall Global, het online platform van Alibaba. En terecht ook, want de online reus is de ‘Gateway to China’. Alibaba vertegenwoordigt maar liefst de helft van de omzet van alle bestaande platformen in China.

Van China 3de grootste exportmarkt maken

Ortis koppelt een serieuze ambitie aan de lancering van haar webshop. Ze wil namelijk van China de 3de grootste exportmarkt maken, en dat op 3 jaar tijd. Meer dan 20 producten van verschillende productassortimenten zijn beschikbaar op het platform. In de komende 3 jaar wil Ortis meer dan 5 miljoen euro omzet genereren uit het bestaande gamma.

Tegelijk investeert Ortis ook in haar naamsbekendheid, want influencer marketing is heel belangrijk in China: “We zijn daarom aanwezig op Chinese sociale netwerken, zoals Little Redbook, Douyin en WeChat. De Chinese Instagram, Tiktok en WeChat zeg maar”, vertelt exportmanager Steve Bologne tot slot.

Heeft jouw voedingsbedrijf ook iets te delen?
Bekijk hier wat Fevia met haar 4 content formats voor jou kan betekenen

Ontdek meer over onze gerelateerde thema's: 
Concurrentiekracht
Meer bite-size nieuwtjes van onze bedrijven: 
food.be snacks
Tags: 
food.be snacks