13.11.2025 Webinar

Consumentenklachten: voorbeelden uit de praktijk

Consumentenklachten zijn onvermijdelijk in de voedingsindustrie. Maar hoe ga je er mee om? En belangrijker: hoe voorkom je dat een eenvoudige klacht uitgroeit tot een crisis die jouw merk schaadt?


 

Foodsecurity

In deze sessie duiken we in echte praktijkvoorbeelden van consumentenklachten en analyseren we hoe voedingsbedrijven deze situaties hebben aangepakt. Wat werkte goed? Wat kon beter? En hoe kan jouw bedrijf hiervan leren?

In de voedingsindustrie kan een simpele klacht snel uit de hand lopen. Sociale media zorgen ervoor dat een negatieve ervaring in een mum van tijd een breed publiek bereikt. Dit kan leiden tot reputatieschade en in sommige gevallen zelfs juridische stappen. 

Bedrijven reageren bovendien soms reactief, zonder duidelijk plan of strategie. Dit zorgt niet alleen voor interne chaos, maar vergroot ook de kans op publieke misstappen.

Wil je graag leren van de reacties van andere voedingsbedrijven op gevoelige consumentenklachten?

Schrijf je nu in