3 manieren om te tonen dat jouw bedrijf investeert in duurzame oplossingen

15.11.2021

Op 29 november lanceert Fevia de gloednieuwe duurzaamheidsroadmap van de Belgische voedingsindustrie, waarvan we je hieronder alvast een voorsmaakje geven. Met deze ambitieuze strategie tonen we als sector hoe we de komende jaren willen bijdragen aan een duurzaam voedingssysteem en antwoorden bieden op de vraag “Wat eten we morgen?”. Ook jouw bedrijf investeert ongetwijfeld in mooie initiatieven die perfect passen in onze duurzaamroadmap. Wij bieden je drie manieren om dat in de kijker te zetten!

First things first: hoe ziet onze nieuwe duurzaamheidsroadmap eruit? Fevia peilde vorig jaar naar de verwachtingen die consumenten en andere stakeholders hebben van onze sector. Samen met onze leden bundelden we onze antwoorden in een online roadmap die we tijdens de Fevia Jaarvergadering onthullen. Daarin vind je 32 doelstellingen, verdeeld over vier pijlers, waaraan we de nodige acties verbinden. In de digitale brochure hieronder krijg je alvast een voorsmaakje van die strategie, die ook jouw bedrijf kan gebruiken als leidraad richting 2025 en verder.

De vele thema’s in onze duurzaamheidsroadmap klinken ook jouw bedrijf ongetwijfeld bekend in de oren. Maar hoe kun je tonen dat ook jouw bedrijf investeert in duurzame oplossingen? Wij bieden je drie eenvoudige tools aan…

1. Onderteken en deel onze gezamenlijke ambitietekst

Wat eten we morgen? Het is een eenvoudige vraag die we ons allemaal dagelijks stellen en waarop we ook als voedingsindustrie voortdurend antwoorden formuleren. In een korte, krachtige tekst verwoorden we ons engagement en onze ambities om als Belgische voedingsindustrie antwoorden te bieden op die vraag. 

Die tekst lanceren we op de Fevia Jaarvergadering, als video maar ook in de vorm van een poster. We roepen alle leden van Fevia op om tijdens de netwerkreceptie op 29 november die poster te ondertekenen. Hoe meer handtekeningen, hoe krachtiger het signaal dat we uitsturen naar de buitenwereld. Alle neuzen staan in dezelfde richting!

Ook na de Fevia Jaarvergadering kun je die poster in je bedrijf uithangen of kun je de videoversie delen via jouw kanalen. Hou ons hier zeker van op de hoogte, wij zetten jullie activatie vervolgens in de kijker.

2. Zet jouw initiatieven in de kijker via onze food.be snacks

In de gloednieuwe roadmap plaatsen we de duurzaamheidsinitiatieven van onze voedingsbedrijven centraal. En daarin mogen de projecten van jouw bedrijf niet ontbreken! Via de reeks ‘food.be snacks’ zetten we jouw duurzaamheidsinspanningen in de verf. Geef vandaag nog jouw input door en wij gaan er vervolgens mee aan de slag. Alle info vind je hier.

3. Toon jouw antwoorden op sociale media

Ook op sociale media geven we de nodige zichtbaarheid aan de campagne. En opnieuw staat jouw voedingsbedrijf daarin centraal! Hoe precies? We bezorgen jou binnenkort per post een toolkit, met daarin de brochure en een aantal voorgedrukte flyers in de vorm van een tekstballon. Op die tekstballon kan jij neerschrijven hoe jouw bedrijf antwoorden biedt op de vraag ‘Wat eten we morgen?’ en kan je een foto van dat antwoord delen via sociale media met de hashtag #WatEtenWeMorgen?

Samen kunnen we tonen dat de lekkerste sector dagelijks zorgt voor antwoorden op de vraag “Wat Eten We Morgen?” We kijken alvast uit naar jouw voorbeelden en hopen je op 29 november samen met vele andere leden te mogen ontvangen in de Bozar in Brussel!