Belgische voeding en dranken krijgen nieuwe gezichten

05.12.2017

Nieuwe logo’s voor voedingsfederatie Fevia en promotiemerk food.be

Brussel, 5 december 2017 – Fevia, de federatie van de Belgische voedingsindustrie, lanceert nieuwe logo’s voor zowel Fevia als voor het promotiemerk "Food.be - Small country. Great food." Met gestileerde mondjes verwijzen beide logo’s naar de kwalitatieve Belgische voeding en dranken die Fevia vertegenwoordigt en die food.be promoot. De grootste industriële sector van het land roept met haar nieuwe gezichten en met de hashtag #WeAreFoodBe alle Belgen op om samen de fierheid op Belgische voeding en dranken uit te stralen.

Fevia, de stem van de Belgische voedingsindustrie

Tijdens een druk bijgewoonde Jaarvergadering in het Paleis voor Schone Kunsten in Brussel onthulde Fevia gisteren haar nieuwe merkidentiteit. De federatie van de Belgische voedingsindustrie sluit het feestjaar voor haar 80ste verjaardag af met een nieuw logo dat subtiel weergeeft waar Fevia voor staat: “Het gestileerde mondje in ons logo toont dat Fevia de stem van de Belgische voedingsindustrie laat horen. We gaan daarvoor al 80 jaar in dialoog met onze stakeholders. Maar het mondje verwijst ook naar de kwalitatieve Belgische voeding en dranken die Fevia met trots vertegenwoordigt,” aldus Jean Eylenbosch, voorzitter van Fevia.

Food.be, het promotiemerk van Belgische voeding en dranken

Ook het merk food.be, waarmee de sector sinds 2013 de kwaliteit, diversiteit en innovatie van Belgische voeding en dranken promoot, krijgt een vernieuwd logo. Jean Eylenbosch licht toe: “Export is de motor achter de groei van de Belgische voedingsindustrie. Maar voor de vele kmo’s in de sector is het niet altijd eenvoudig om op eigen houtje de wereld te veroveren. Met een gemeenschappelijk promotiemerk als food.be bieden we onze bedrijven meer kansen om hun sterktes in de kijker te zetten. Die bedrijven vragen om het sterke imago van ons land daarbij optimaal uit te spelen en net dat kunnen we met het vernieuwde logo nog beter doen. We roepen dan ook alle Belgen op om trots te zijn op onze voeding: we are food.be!”

Maak kennis met de nieuwe gezichten van de Belgische voedingsindustrie via onderstaande animatievideo.

Download hier de nieuwe logo’s van Fevia en food.be