12.08.2025 Nieuws

Zet jouw lokale voedingsproducten in de kijker van 15 tot 21 september

Van 15 tot 21 september 2025 organiseert VLAM (Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing) de Lekker van bij ons-week. In deze actieweek staan lokale voedingsproducten centraal met als doel de Vlamingen te inspireren en aan te moedigen om bewust te kiezen voor producten van eigen bodem. 

Lekker van bij ons

Waarom meedoen? 

Is jouw bedrijf fier op de lokale producten die ze produceert? En wil je het lokale aspect van je producten en productie wat meer in de kijker zetten? Dan is de Lekker van bij ons-week georganiseerd door VLAM misschien wel dé kans.    

Door mee een actie of een promotie op zetten tijdens deze actieweek, toon je dat jouw bedrijf lokale voeding belangrijk vindt. En meer… samen met de andere deelnemers maak je zichtbaar wat eigen bodem te bieden heeft en versterk je de impact van de campagne. 

Interesse om een actie te voorzien? Registreer ze via https://www.lekkervanbijons.be/week-van-de-lokale-voeding-2025.

Geen tijd om nog een actie op te zetten? Geen probleem. Je kan de Lekker van bij ons-week  ook gewoon in de kijker zetten via jullie website, sociale media…     

Ondersteuning via VLAM

VLAM stelt via hun handige toolbox campagnematerialen ter beschikking om zichtbaarheid te geven aan de Lekker van bij ons-week. De toolbox bevat affiches, banners voor sociale media en video’s. Zie toolbox.

Daarnaast zal VLAM deze actieweek breed uitdragen door o.a. hun eigen Lekker van bij ons-kanalen en de mediacampagne ‘De Juiste Reflex’. 

Meer specifiek:

  • Online: brede campagne van 12 september tot 12 oktober op diverse platformen, met een duidelijke oproep tot deelname aan de Lekker van bij ons-week tussen 12 en 20 september.
  • Radio: van 12 tot 19 september op Qmusic en Joe, met dagelijkse spots en wedstrijden rond lokaal lekkers. Luisteraars maken kans op een prijzenpakket in het teken van lokale voeding.
  • Lekker van bij ons-kanalen: met 1 miljoen maandelijkse websitebezoeken en zo’n 170.000 volgers op sociale media, krijgt de campagne extra zichtbaarheid. 

Fevia Vlaanderen zal acties en initiatieven van lid-bedrijven mee in de kijker zetten via haar sociale mediakanalen. Houd ons dus zeker op de hoogte als je een actie plant!

Nog vragen? 

Heb je nog vragen of wil je meer informatie? Dan kan je steeds contact opnemen met VLAM via b2b@vlam.be