Belgian Food Advertising Code
17.09.2025 Webinar

Webinar over de Belgian Food Advertising Code

Naar aanleiding van de lancering van de nieuwe Belgian Food Advertising Code, nodigen Fevia, Comeos, de Raad voor Reclame en UBA, je uit voor een webinar over de concrete impact van deze nieuwe code op uw reclamepraktijken. 

Vanaf 1 januari 2026 zal de nieuwe Belgian Food Advertising code in werking treden met strengere, bindende regels voor alle bedrijven uit de voedingssector. Het doel is om kinderen en jongeren beter te beschermen ten aanzien van marketing die naar hen gericht is. Maakt jouw bedrijf voedingsreclame en wil je weten hoe je aan de nieuwe regels kan voldoen? Mis dan zeker ons webinar niet!

Naar aanleiding van de lancering van de nieuwe Code, nodigen Fevia, Comeos, de Raad voor Reclame en UBA, je uit voor een webinar over de concrete impact van deze nieuwe code op uw reclamepraktijken. 

🗓️ Datum van het webinar

  • Woensdag 17 september 2025 | 14u00 – 16u00
  • (Voor franstaligen zal het webinar doorgaan op 2 oktober 2025 om 9u30)

🔎 Wat kan je leren?

  • Inzicht in de belangrijkste veranderingen sinds de Belgian Pledge
  • Juiste toepassing van de nieuwe leeftijdsgrens tot 16 jaar op tv, online, outdoor,etc.
  • Heldere richtlijnen rond influencermarketing en reclame in de buurt van scholen
  • Antwoorden op de meest voorkomende vragen over de praktische toepassing van de nieuwe regels

📌 Voor wie?

Dit webinar is specifiek gericht naar bedrijven die voedingsreclame maken en bedrijven die (in opdracht) meewerken aan voedingsreclame (partners, media, agentschappen, providers)

👉  Schrijf je nu in!  


 

Inschrijvingsformulier