Deze week in de media

30.10.2020

Wekelijks vatten we voor jou samen hoe de stem van de Belgische voedingsindustrie in de media aan bod kwam. Ontdek hieronder de meest markante quotes.

Belgian Pledge 3.0

De Belgian Pledge is een initiatief van de Belgische voedingssector waarbij 52 voedingsbedrijven, handelaars, restaurantketens en cateraars zich vrijwillig engageren om hun marketing naar kinderen jonger dan 12 jaar te beperken en aan strikte criteria te onderwerpen. Fevia, Comeos en UBA lanceren nu de Belgian Pledge 3.0: een vernieuwd engagement dat de lat opnieuw hoger legt, met verstrengde voedingskundige criteria om te mogen adverteren naar kinderen, een uitbreiding naar online influencers en een test met een klachtensysteem. 

La Dernière Heure | Le secteur alimentaire encore plus strict dans ses publicités à destination des enfants | 11 november

RTBF | Les publicités à destination des enfants seront plus strictes dans le secteur alimentaire | 11 november

RTL | Le secteur alimentaire encore plus strict dans ses publicités à destination des enfants | 11 november

Brussels Times | Food sector pledges new rules on advertising to children | 12 november

Vilt | Voedingssector vernieuwt zijn Belgian Pledge | 12 november

Retail Detail | Voedingssector verscherpt regels rond reclame naar kinderen | 12 november

*Wegens auteursrechten is het Fevia niet toegestaan om artikels te delen.