Deze week in de media

02.02.2021

Wekelijks vatten we voor jou samen hoe de stem van de Belgische voedingsindustrie in de media aan bod kwam. Ontdek hieronder de meest markante quotes.

Brexit

Sinds 1 januari verandert de manier waarop we handel voeren met het Verenigd Koninkrijk. Voedingsbedrijven namen het zekere voor het onzekere en planden hun leveringen zoveel mogelijk voor Nieuwjaar in. In een interview met De Standaard laat onze woordvoerder Nicholas Courant weten dat onze sector voorlopig niet de gevreesde chaos ziet aan de grensovergangen, maar dat de huidige situatie van het goederenverkeer ook nog niet representatief is: "We moeten afwachten hoe vlot de oversteek binnen een paar weken verloopt".

De Standaard | Vooral Britse bedrijven klagen over Brexit | 2 februari

Food Heroes campagne

L'Echo maakt de balans op van steunmaatregelen die werden toegekend aan de getroffen sector. Ook Fevia bleef niet bij de pakken zitten en lanceerde in 2020 de Food Heroes campagne om de helden uit de voedingsindustrie een hart onder de riem te steken. Ook onze voedingsbedrijven zelf organiseerde tal van initiatieven om helden uit andere sectoren, waaronder de zorg, te steunen.

L'Echo | Le coup de pouce du secteur privé aux indépendants en difficulté | 29 januari

*Wegens auteursrechten is het Fevia niet toegestaan om artikels te delen.