Deze week in de media

09.10.2018

Wekelijks vatten we voor u samen hoe de stem van de Belgische voedingsindustrie in de media aan bod kwam. Ontdek hieronder de meest markante quotes.

Evenwichtig en gezond dranken- en tussendoortjesbeleid in het Vlaams onderwijs

Uit een onderzoek in 650 Vlaamse scholen blijkt dat basis- en secundaire scholen vandaag een evenwichtiger aanbod aan dranken en tussendoortjes aanbieden dan in 2015. Voor Fevia Vlaanderen, de federatie van de Vlaamse voedingsindustrie, bewijzen deze tussentijdse resultaten dat de sector haar engagementen die ze in 2016 vrijwillig afsloot met de Vlaamse ministers Hilde Crevits en Jo Vandeurzen, effectief naleeft. De sector wil dan ook verdergaan op de ingeslagen weg.

VRT | Minder frisdrank en snoep op school, vooral secundaire scholen gaan spectaculair vooruit | 3 oktober

Radio 1 | In Vlaamse scholen is steeds minder frisdrank en snoep te koop | 3 oktober

De Standaard | Scholen doen suiker in de ban | 3 oktober

Het Laatste Nieuws | Scholen doen suiker in de ban, maar vergeten alternatieven te geven | 3 oktober

Foodprocess | Evenwichtiger aanbod dranken en tussendoortjes op scholen | 3 oktober

Werkgelegenheid in de Belgische voedingsindustrie

Anke Grooten, Director Social Affairs van Fevia, vertelt in een interview dat Belgische voedingsbedrijven investeren in automatisatie, digitalisatie en robotisering. De sector staat dan ook voor een nieuwe en belangrijke uitdaging: de zoektocht naar technische medewerkers, waarvoor ze tal van initatieven organiseert.

AmCham Belgium | Small country. Great Food… and lots of job opportunities | 2 oktober

Event Fevia Wallonie

Op 12 september ging het jaarlijkse event door van Fevia Wallonie, de federatie van de Waalse voedingsindustrie, in Profondval. Dit jaar stond het thema 'industrie 4.0' centraal. 

Trends-Tendances | Fevia Wallonie | 4 oktober

SuperNova

Op het SuperNova festival, dat plaatsvond in Antwerpen van 27 tot 30 september, konden bezoekers de nieuwste voedingstrends en -innovaties ontdekken. Het RTBF televisie programma On N'est Pas des Pigeons ging ter plaatse voor een reportage. Nicholas Courant, woordvoerder van Fevia, stelt er in een interview het innovatief en duurzaam product 'Bizza' voor, het pizzadeeg op basis van biergist dat ontwikkeld werd door een team studenten dat dit jaar de Food At Work Ecotrophelia Award won. 

RTBF TV - On N'est Pas des Pigeons | Salon SuperNova - vanaf 41'17  | 3 oktober

 

*Wegens auteursrechten is het Fevia niet toegestaan om artikels te delen.