De Belgische voedingsindustrie is een vat vol prachtige verhalen en die zetten we ook deze week in de kijker met de food.be snacks: een reeks vol hapklare verhalen rond nieuwe investeringen, inspirerende innovaties, duurzame oplossingen, (internationale) erkenningen en meer van dat lekkers. Op het menu van deze week: Nestlé, Puratos en PepsiCo. Laat ze je smaken!
Nestlé creëert 625 nieuwe jobs voor jongeren
Nestlé wil jongeren perspectief geven in deze moeilijke tijden. Het bedrijf kondigt aan dat ze in België 625 nieuwe banen creëert voor jongeren tegen 2025, in de vorm van 450 banen en 175 stageprogramma's voor studenten of jonge professionals onder de 30 jaar.
Puratos verbetert brood met artificiële intelligentie
Al een eeuw lang zet Puratos, specialist in bakkerij-, patisserie- en chocoladeproducten, in op innovatie, en is goed op weg om een industrie 4.0 te worden. Momenteel onderzoekt het bedrijf hoe ze via artificiële intelligentie (AI) de enzymproductie van brood kan optimaliseren.
PepsiCo versnelt naar 100% gerecycleerd plastic in frisdrankflessen vanaf 2022
De Belgische voedingsindustrie engageert zich om te evolueren naar een duurzaam verpakkingsbeheer, waaronder ook PepsiCo. Zo versnelt PepsiCo haar ambities om het gebruik van 100% gerecycleerd PET (rPET) in alle flessen van haar frisdrankportfolio vanaf 2022 waar te maken. Het gebruiken van 100% rPET levert vanaf 2022 een besparing op van zo’n 1.340 ton nieuw plastic en 2.470 ton CO2.
Heeft jouw voedingsbedrijf ook iets te delen?
Ontdek hier wat onze 3 nieuwe content formats voor jou kunnen betekenen