De Belgische voedingsindustrie is een vat vol prachtige verhalen. We zijn dan ook fier op vele de schitterende initiatieven, investeringen en innovaties van onze leden. Hun verhalen zet Fevia vanaf nu in de kijker met drie gloednieuwe “formats”.
Het eerste format dat we lanceren is de food.be snacks: een reeks vol hapklare verhalen rond nieuwe investeringen, inspirerende innovaties, duurzame oplossingen, (internationale) erkenningen en meer van dat lekkers. En we hebben meteen drie topsnacks op het menu staan van Poco Loco, Danone en FrieslandCampina. Laat ze je smaken!
Poco Loco plant energiezuinige fabriek voor wraps
Koop je soms wraps, tortillas, of tortillachips in de winkel? Dan is de kans groot dat die door Poco Loco worden gemaakt. Na de recente investering in het rood-witte hoogbouwmagazijn, plant moederbedrijf Paulig een nieuwe investering van 45 miljoen in een bijkomende productiefaciliteit voor wraps in Roeselare.
Danone investeert in Rotselaar: voor flexitariërs en met minder water
Het bekende Actimelflesje, dat in 1994 werd uitgevonden in België, heeft sinds kort een plantaardig broertje. Voor de productie van die nieuwe Actimel Plantaardig investeerde Danone liefst 10 miljoen euro in haar productiesite in Rotselaar. Daarmee is de Belgische vestiging één van de eerste hybridefabrieken van de Danone-groep in Europa en een toonbeeld qua ecologisch verantwoord produceren.
Duurzamer melkkarton van FrieslandCampina reduceert CO₂-voetafdruk met 20%
Zuivelcoöperatie FrieslandCampina heeft de ambitie om in 2050 klimaatneutraal te zijn en neemt daarom haar volgende stap met een duurzamer melkkarton voor Campina weidemelk. De nieuwe verpakking bestaat voor 85% uit hernieuwbare materialen en draagt direct bij aan een vermindering van de CO₂-voetafdruk. Dit is een daling van 20% ten opzichte van de vorige brikverpakkingen!
Heeft jouw voedingsbedrijf ook iets te delen?
Bekijk hier wat Fevia met haar 3 nieuwe content formats voor jou kan betekenen