De Belgische voedingsindustrie is een vat vol prachtige verhalen en die zetten we ook deze week in de kijker met de food.be snacks: een reeks vol hapklare verhalen rond nieuwe investeringen, inspirerende innovaties, duurzame oplossingen, (internationale) erkenningen en meer van dat lekkers. Op het menu van deze week: het nieuwe label ‘Cochon bien-être’ en Coca-Cola. Laat ze je smaken!
Nieuw Waals label ‘Cochon bien-être’ kiest resoluut voor duurzame productie
Vleesbedrijf Marcassou, slachthuis Lovenfosse en veevoederbedrijf Dumoulin lanceren samen met 9 veehouders het label ‘Cochon bien-être’. Het label staat symbool voor de productie van lokaal, kwalitatief vlees met respect voor het dierenwelzijn. Hiermee trekken de partners resoluut de kaart voor een duurzame en lokale voedingsketen.
Coca-Cola schakelt over naar 100 rPET
Het zal je amper opvallen, maar vanaf deze zomer bevatten de petflesjes van Coca Cola in België en Luxemburg géén nieuw plastic meer. De investering in gerecycleerd materiaal bespaart jaarlijks 14.000 ton nieuw plastic. Bovendien heeft 100% gerecycleerd plastic een CO2-voetafdruk die tot 70% lager is dan nieuw plastic gemaakt van fossiele grondstoffen.
Heeft jouw voedingsbedrijf ook iets te delen?
Ontdek hier wat onze 4 content formats voor jou kunnen betekenen