In 2021 zet sauzenproducent Manna Foods verder in op duurzame groei

05.01.2021

Sauzenproducent Manna Foods voelde net zoals vele andere voedingsbedrijven de sluiting van de horeca en food service. Toch kent het bedrijf een lichte groei: “Ondanks de coronacrisis sluiten we 2020 af met een lichte groei van zo’n 3%. Niet omdat we gespaard zijn gebleven, integendeel. Mijn team is enorm veerkrachtig en het is dankzij hen dat we de crisis hebben doorstaan”, vertelt CEO Sylvie Van den Broeck. En wat heeft 2021 in petto voor de warme en koude sauzenproducent?

Focus op export zorgt voor groei

Sylvie Van den Broeck was 23 toen haar carrière begon bij Manna Foods. Het sauzenbedrijf had toen 2 verliesjaren achter de rug en kende dus een moeilijke periode. Toch sloeg ze er in om nieuw leven in te blazen in het bedrijf. Het is onder haar leiding dat Manna Foods opnieuw winstgevend is geworden, dankzij de focus op export. Zo groeide export van 5% naar 50% van de omzet. Vooral Europa, Azië en Afrika zijn belangrijke markten.

Investeren in eigen land

In 2021 wordt er verder ingezet op de duurzame groei. Zo wordt de productiesite in Schoten uitgebreid en in een moderner jasje gestoken. Want de Belgische markt blijft de belangrijkste. “In België zijn er nog heel wat mensen die Manna Foods niet kennen. We investeerden de afgelopen jaren in onze merkbekendheid, maar er is dus nog heel wat groeipotentieel in eigen land”, licht Sylvie toe.

 

Heeft jouw voedingsbedrijf ook iets te delen?
Ontdek wat onze 3 nieuwe content formats voor jou kunnen betekenen